Logo nedir? Lügat mazmunı olarak mahiyet muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının haricinde, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan insan yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı oldukça önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çkızılışmasını yapacak insan yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkızılışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde canlılık gösteren aksiyonletmelerin ekseriya logoları kolü temsil paha. Fakat ansızın okkalı kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çkızılışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, emeksiz anlaşılır, sınırırlanması emeksiz, olabilir olduğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çmüsavi baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kocaman muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine muvafık olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıkeşik gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün üstelik akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu bilgi çok önemlidir.