SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri için nazik olan bu iki konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on henüz harisgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması için yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı maslahatlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da bayağı önemlidir. Antrparantez SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak için yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı beş on henüz harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi için yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu yer değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik sıkıntısızışı sağlar.
Bu iki konsept, içerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise erek henüz ticari başüstüneğu için içerikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz hayır evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.